Marketing dzieli się na różne rodzaje, jakie kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak także wiele innych, lecz statystyki uwypuklają jasno, że na ludzi najporządniej działa reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednakowoż nie tylko – wchodzi w to naturalnie również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego kontrahenta albo wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Identyfikacja wizualna dla firm
Ta tradycyjna reklama pewnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko wobec tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, naturalnie możliwego kontrahenta są niezwykle rozmaite. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz niezmiernie porządnie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a więc jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.
